måndag 17 oktober 2011

Phil and Teds 2012

Har just sett bilder på de två nya vagnarna som Phil and Teds kommer med i början på 2012. Och jag är helt KÄR. Måste skaffa en 3a tätt så jag kan få ha syskonvagn lite till.

Den första vagnen på bild är "Promenade" och den är enligt mig supersnygg, clean och oerhört praktisk. Man kan ha den till tvillingar då båda sitsarna går att ha i fullt liggläge/liggposition och även till syskon. Men den är mer rymlig än de tidigare modellerna från Phil and Teds (enligt mig). Sitsarnas fotstöd är även vinklingsbar för bättre fotstöd för barnen.
När man har den som singelvagn går det även att ha barnet mot sig! Äntligen har Phil and Teds förstått hur viktigt det är för många föräldrar med små barn. Den är som en blandning av Phil and teds Smart Bugaboo Cameleon och Brio Go. För 850$ blir den din, svensk prisuppgift har jag inte hittat. På youtube finns ett filmklipp på hur oerhört lätt man fäller ihop den! Som sagt, jag är KÄR!

Den andra heter "Dot" och är en kopia på "Explorer" fast den är 10% mindre i storlek. Färgerna är brun-orange eller brun-blå. De har även uppdaterat tygkvaliteten samt bromsen. Den kanske är bra om man har riktigt små barn, men för mig är den inte tilltalande då jag har rätt stora barn. Dock är priset bättre, vilket alltid är bra. Känns lite som att de gjort som Mountain Buggys Swift, som är en mindre variant på Urban Jungle.

/Joy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar