torsdag 20 oktober 2011

Bära smart!

Idag har jag och min fina man 4-årig bröllops dag. Fyra år senare, fyra flyttar, fyra julaftonar och nu också två barn rikare! Vi tog dagen lite som den kom utan flashiga restaurangmiddagar, även om det också skulle vara uppskattat men vi hittade ingen barnvakt. Så vi tog en lång skön prommenad längst vattnet där vi bor, åt lunch i ett gammalt slott från 1740 som heter Svindersvik. Gick och andades frisk luft i äppellundarna, Silas sprang och plockade pinnar och kastade stenar medan Lily ville bli buren och inte sitta i sin vagn.

Till Silas hade vi först en hemsk BabyBjörn som jag fick otroligt ont i ryggen av för att sedan köpa en sjal. TricotSlen hette den och var ljuvlig i jämnförelese med Babybjörnselen. Den var bara knepig att knyta och om man är i en stressad situation så slänger man inte bar på sig sjalen på ett-två-tre på bussen med skrikande spädis i vagnen. Så nu till Lily köpte jag en ErgoBaby bärsele som är ergonomisk både för bebisens rygg och för mammans rygg. Då den belastar höften mer än axlarna. Så nu, även fast vår lilla ärta är uppe i nio-kilosklubben så går det ändå att ha henne i selen på magen utan att jag får ont.

Du hittar dem här och de kostar mellan 1200-1500:-. Barnbutiken har även upp till 25% rabatt på visningsvagnar nu i helgen!
/Joy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar