onsdag 26 oktober 2011

Barnrums inspiration

Så här såg min 2,5 åriga son Silas rum ut, innan vi flyttade och han fick nytt rum. Jag tänkte att den här bilden kanske kan inspirera någon annan? Silas ÄLKSADE sitt kök och stod ofta och lagade mat till mig och hans pappa. Med på bilden är inte de två svart lådor han hade under diskhon och lådorna var fyllda med tygfrukter, grönsaker, ägg, bacon och massa annat skoj i "matväg". Och så muggar och tallrikar att servera oss på förståss.
Just nu så har han fortfarande sin spis och redskap och tygmaten men resten är nedpackat, ska nog ta mig i kragen och fixa i ordning hans älskade kök igen.

Inköpslistan är inte så farligt lång och det är en uppskattad del av inredningen i barnrummen. För bästa resultat så rekommenderar jag en sticksåg till hands och ett foglim eller liknande att fästa diskhon i bänken.

Spis- Brio
Diskbänk- Ikea, Bestå
Vatten kran- Frågade en köksbutik om de hade någon trasig att avvara så jag fick den. Men man kan också köpa en liten billig badrumskran och använda
Diskho- Ikea, en lite kromfärgad vispskål
Kryddhylla med krokskruvar under- Bolagret och Järnia
Kryddburkar med pasta, ris, salt och peppar (igenlimmade)- Ikea
Kakeldekorer- Kakelbutiken
Kastrullset och redskap- Ikea och Micki

/Joy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar