måndag 17 oktober 2011

Långsöndag på Underbara Barn- mässan

Oj oj oj! Det blev tidig sänggång för vår del när vi kom hem igår. Jag och lilltjejen åkte till Underbara Barn-mässan igår. Det var så roligt, som alltid! Jag sprang mest runt mellan montrarna och kollade efter fina nyheter och roliga shoppingfynd.

Jag älskar som sagt barnvagnar och kollade in några nya lite extra. Bugaboo Bee+ har släppts i all black edition med helsvart matt chassi och svart klädsel, supersnygg. Men för mig är Bee en sommarvagn Jag har själv haft en Bee classic och två Bee+ men inte i helsvart. På sommaren ska den vara rosa gul eller knallblå tycker jag. Jag provkörde även några andra sommarsulkys som jag själv har funderat på att ha till nästa sommar. Men jag blev inte speciellt övertygad tyvärr, för de intresserade så provade jag bland annat Quinny Zapp xtra. Jag har nog blivit kräsen för jag älskar verkligen Bugaboo Bee+. Phil and Teds Verve provade jag också, den funderade jag på att köpa efter att jag sålde min Bugaboo Donkey. Verve ser i princip likadan ut som Vibe fast med två framhjul och så har de gjort bättre syskonsits, och den är mycket mer stabil än en tre-hjuling. Nackdelen som vägde tungt för mig var att den är 66 cm bred. Så då blev det en Explorer som fick flytta in hos oss, nu sist. Jag ska även skriva en recention om Bugaboo Donkey, det är många som är intresserade av just den så håll ögonen öppna här på bloggen.

Lundmyr hade fin försäljning med kläder till riktigt bra priser så jag köpte en röd quiltad klänning till Lily som kommer vara lagom till jul och även en svart "toffs" mössa. Älskar Lundmyr och nu speciellt när de har ett stort "L" med ett hjärta som logga på sina kläder. Det skulle ju lika gärna kunnat stå för Lily som för Lundmyr. Teddycompaniet hade outlet i en monter med sina fina gosedjur och skallror så även där blev det några barnvagnsmobiler till lillo. Nova Star hade ett stort bord med jeans för 100:- filtar för 80:- t-shirts för 50:-. Köpte en rosa t-shirt med en moped på till Lily och så spanade jag in jeans till Silas. "Jag köper dem senare" tänkte jag. Så klart var alla storlekar över 86 slut när jag gick dit senare, så typiskt för Silas behöver verkligen jeans. Och sådanadär sköna jeans som de kan leka bekvämt i. Får spana vidare efter sådana till humana priser. De sålde även jeans från nuvarande höstkollektion men det kändes lite för dyrt för att impulsshoppa, även om de hade jättemycket fint.
Här kommer en bild bomb!





/Joy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar