söndag 6 maj 2012

Buggalovern nr.1 goes retro

Jag har ju somsagt snöat in på retro vagnar. Efter att ha ägt ett 20-tal moderna vagnar blev jag lite trött på dem. Det roliga var slut när man fick hem dem. Jakten efter det perfekta priset till det bästa skicket var kicken! Nu med retro så börjar kicken vid jakten. Bevaka blocket och andra köp och sälj sajter. Sedan vara först att höra av sig vid kap. Eller lyckas pruta till bra pris. Men med retro tar det inte slut när man får hem vagnen. Det är då det roliga börjar. Retrovagnar har oftast mellan 20-40år på nacken. Så putsning tvättning upprustning är ett måste. Nya däck kanske? Leta rätt på begagnade i rätt storlek är en match. Saknas varukorg? Är tyget slitet? Sy ny sittdel? Det finns massor att göra och det tycker jag är sååå kul! Mitt senaste projekt efter Oran jag visade här om dagen är min tandem sulky. Emmaljunga Duett heter den och är från slutet på -70 början på -80. Den var mörkblå manchester från början men grön av mögel när jag köpte den, se förebilder. Snart har den helsvart klädsel, och nya kromade däck är inköpta, ist för de som nån bytt ut under åren med blå ekrar. Kromade var orginalen och så får den åter igen bli.
Sedan ska den pimpas med lite dynor, fortsättning följer. Hittade jättefina från Addbaby, tror Silas väljer den med bilar! De kostar 389:- och du hittar dem på www.babyhuset.se
/Joy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar