onsdag 1 februari 2012

Syskonvagn 1





Namn: Mountain Buggy Urban Jungle Duo
Pris: Ca 9000:- utan liggdel, 11000:- med liggdel. Om man köper den i Sverige.
Mått uppfälld: Bredd 73 cm, längd 110 cm, höjd 99 cm.
Mått ihopfälld: bredd 74 cm, längd 110 cm, höjd 30 cm
Vikt: 13 kg Maxvikt: 45 kg.

Det här var min första syskonvagn, och det är den som har stannat längst. Urban Duo är jätteskön att köra. Härligt gung och jättebra stötdämpning. Duon flyger fram där det är lite terräng och snårigt, då den även har stora låsbara luftdäck. Den är en av de smalaste syskonvagnarna på bredden och är "stockholmsanpassad", vilket betyder att den kommer in på alla bussar och genom de flesta dörrar. Men jag kunde inte låta bli att känna att jag gled fram med barnvagnarnas Hummer. Liggdelen är väldigt liten och jag tror många barn växer ur den betydligt tidigare än 6 månader. Vilket är tråkigt för det är inte så kul för föräldern eller barnet att så tidigt vändas frammåt "mot världen". Jag hade dock tänkt att ha Lily liggandes i sittdelen med åkpåse när hon växt ut liggdelen. Men jag bytte vagn innan det blev aktuellt.
Mountain Buggy ändrade Duo-modellen någon från 2010 års modeller. Bland annat så blev de 1 cm smalare och de bytte ut den stora dubbla sufletten mot två separata. Dessutom med inbyggd solskärm i sufletten.
Jag köpte min Duo från Babyjungle i Holland och betalade strax under 7000:- för den och sålde den tre månader senare för 7500:-.
/Joy

1 kommentar: