tisdag 8 november 2011

Julkalender

Här hemma är det sjukstyga igen, tyvärr. Men nu är det lillasysters tur med dubbelsidig öroninflammation med sprucken trumhinna och hög feber. Behöver jag säga att jag inte sov alls natten till idag? Men nu är penicilinkur påbörjad och Lily har sovit nästan hela dagen och jag hoppas att hon inte ska ha ont i natt så vi får sova.
Sitter och planerar inför julen och första advent. Det är första advent om bara några veckor och när jag var liten så fick jag och mina syskon en paketkalender med små saker varje dag. Vi fick inte varje dag utan varannan var tredje dag och delade. Det kunde vara ett sudd, lite lego, en chokladbit, en nyckelring eller nått annat litet. Mycket uppskattat! Funderar på att köpa en sån till Silas (även Lily får dela när hon bli äldre). Skapa och fortsätta med en mysig tradition även i min familj.
Den här på bilden var fin tycker jag, kostar 439:- och du hittar den på www.barntyger.se
/Joy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar